Nem könnyű feladat megtalálni a számunkra leginkább megfelelő munkahelyet és munkakört.
Igazán szerencsés, aki ez hosszabb-rövidebb idő alatt, de megvalósítja. Ahhoz, hogy minél kevesebb sikertelen próbálkozást kelljen átélnünk, több időt és figyelmet kell fordítanunk saját magunk és az igényeink megismerésére. Ha olyan feladatkört kell ellátnunk, ami személyiségünkkel, habitusunkkal nincs harmóniában, a munkába járás terhekkel teli, a munkavégzés pedig stresszes lehet.
Bizonyára sokan érezték már, hogy beszélnek valakivel, és egyszerűen nem értik meg egymást, vagy a másik fél túl agresszíven mondja csak a magáét, vagy épp túl lassú, és mindenben akadékoskodik. Az efféle problémák hátterében legtöbbször a kommunikációs viselkedési stílus (DISC) különbözősége áll. Viselkedési stílusunk határozza meg, hogyan kezeljük a kihívásokat, a problémákat, és szintén ettől függ, hogy tudunk-e, és ha igen, hogyan tudunk másokra hatást gyakorolni. Az egyik legkritikusabb és egyben legfontosabb munkahelyi kapcsolat a főnök-beosztott viszony. Ha megértjük egymás alapvető működését, hatékonyabban tudunk egymással kommunikálni, együttműködni, ami a sikerünk mellett a jó közérzetünkhöz is nagyban hozzájárul.
Ebben van segítségünkre a Marjai Viktor által jegyzett Főnökkezelési kézikönyv.